בלוג

ועדיין אנחנו הרי תמיד רוצות שיהיה לנו טוב יותר וקל יותר ונחמד ומשמעותי ומאושר יותר ואנחנו שואפות להקל על עצמנו את ההתמודדות עם אלף החזיתות היומיומיות במציאות שלנו ובשביל זה אנחנו כאן וננסה לעזור. אבל מבלי להגביר את המתח…ובמקום שהמחקר על איך להוריד סטרס יהיה מלא בסטרס, החלטנו לנסות מדי פעם בבלוג שלנו למצוא עבורכם ועבורנו תכנים שהם בעצמם נחמדים ומלאי השראה לקריאה וצפייה – אבל קריאה נטולת סטרס.

אז אספנו כל מיני רעיונות, כאלו שקראנו עליהם בעבר, או שניסינו בעצמנו, או ששמענו שהם יעילים מאוד, או אפילו רעיונות שבא לנו לנסות ועוד לא הספקנו.

1

סקס. תעשו סקס. אם אין לכם זמן לסקס סימן שאתם צריכים סקס. זה משחרר אוקסיטוצין ואנדורפינים ועוזר להוריד את הרמה של הורמון הסטרס קורטיזול. וזה כיף. אם צריך עזרה בעוררות מינית יש כל מיני פתרונות.. למשל, ריח מלפפון, ליקריש וטלק מגבירים חשק מיני אצל נשים, וריח דלעת מעורר חשק מיני אצל גברים.

2

תצחקו. צחוק מוריד סטרס לרגע אבל גם לטווח ארוך. מסתבר שאפילו לציפייה לצחוק יש יכולת להרגיע אותנו.

3

תאכלו ממתק שמזכיר לכם את הילדות שלכם. הזיכרון שלנו הוא תלוי מצב רוח ואין לנו שום זיכרון שלא נושא מטען רגשי. לכן, אם אנחנו רוצים להרגיש טוב יותר, עכשיו, כדאי לנו להיזכר בסיטואציה שבה המצב היה הרבה יותר טוב מעכשיו. ככל שניזכר בסיטואציה הזו שבה הרגשנו מעולה בצורה חזקה יותר כך גם נרגיש את התחושה שהרגשנו טוב יותר. טעם יכול לעורר את הזכרון הזה, אבל גם ריח, או סרט וידאו ישן, או שיר אהוב.

4

תתנערו. פיסית. טלטלו עצמכם בחוזקה. זו תנועה טבעית של חיות בטבע. כלבים למשל מנערים את עצמם מכמה סיבות, חלקן פיסיות – לנער מים או לכלןך. אבל סיבה אחרת היא כדי לנער רגש שלילי מעצמם. אפשר לראות את זה אצל כלבים אחרי שמישהו זר מלטף אותם למשל, או אחרי מפגש עם כלב עצבני. הם מנערים את הגוף, כאילו אומרים לעצמם שכיף שהחווייה המפוקפקת הזו נגמרה…כדאי לאמץ את ההתנערות הזו. יש לה כוח גם לבני אדם.

5

ואם כבר חיות, אז תתחבקו עם חיית מחמד. חיות הן נהדרות לבריאות של בני אדם ביותר מדרך אחת. ללטף חייה אפילו לכמה דקות יכול להוריד סטרס. אין לכם גישה לחיית מחמד? גם לראות וידאו של חייה חמודה יכול לעזור.

6

תקללו בקול רם, או סתם תצרחו בחלל הריק. לקלל מישהו בפנים כשאתה כועס עליו זה כנראה לא רעיון מצויין, אבל מסתבר שלקלל מישהו שאתה כועס עליו גם אם הוא לא לידך בכלל מוכח כמשחרר מתח.

7

צאו לרגע החוצה – לדשא, לשמש. ויטמין D עוזר להוריד את לחץ הדם. אתם לא יכולים לצאת החוצה? תקנו פרחים לבית או למשרד שלכם. עצם נוכחותם משמחת ומרגיעה.

8

תריחו ריח שמזכיר לכם דברים טובים. לריחות יש כוח עצום. ומחקרים מראים שריח דשא קצוץ יעשה אתכם שמחים יותר וישפר את הזכרון, ריח וניל ישפר את מצב הרוח וירגיע, וריח יסמין יעזור נגד דיכאון וישפר את הערנות שלכם.

9

תכננו חופשה. כל חופשה מתחלקת לשלושה חלקים. התכנון שלה. החופשה עצמה והגעגועים אליה לאחר מכן… הרבה פעמים החלק של התכנון הוא הכי כיפי ולכן זו פעילות מעולה לזמן בה המתח גבוה.

10

תהיו יצירתיים: להביע את עצמכם בדרך יצירתית זו דרך נהדרת להסיח את הדעת מבעיה. בנוסף, זה מרגיע ועוזר לשחרר אנדורפינים. לרקוד, לשיר, לשמוע מוסיקה, לצייר. זה כיף ועוזר גם אם אתם לא מוכשרים באומנות..

11

תפצפצו פלסטיק פצפצים (bubble wrap) – אין מרגיע מזה. גם אם יעצבן את כל הסובבים אתכם…

12

ברגע שתוכלו צאו לקפוץ בשלוליות או סתם ללכת בגשם. זה מרטיב אבל גם מרגיע.